fredag den 16. december 2011

Hjemmelavet bounty

Så er det igen weekend. Tid til familiehygge, fødselsdagsfest og til at afprøve et par nye opskrifter.
Jeg skal til familie julefrokost i morgen og skal have lidt julekonfekt med til kaffen. Jeg tager hvid chokolade/lakrids mandler med og så de her Bounty-barer. De er ikke til at stå for....

De smager dejligt.....uhmmm

1 dåse kondenseret mælk
300 g kokos
200 g mørk chokolade til overtræk

Kondenseret mælk og kokos blandes sammen og formes til små aflange stykker (der er til ca. 16 stk).
De stilles på køl i ca en time og så er de klar til at blive overtrukket med chokolade.
Jeg synes de smager bedst hvis de kommer på køl igen i nogle timer efter at de er blevet overtrukket.
Opskriften har jeg fundet hos Chocoholic'en Anne :-)

God fornøjelse med dem og god weekend!

2 kommentarer:

  1. Hvor lang tid kan de holde efter man har lavet dem? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld det sene svar.
      Jeg ved desværre ikke hvor længe de kan holde sig, men jeg vil tro at så længe de står på køl, så kan de vel holde sig nogle uger. De plejer at blive spist indenfor den første uge :)

      Slet