fredag den 20. juli 2012

Salte mandler


Jeg elsker mandler som snacks. Jeg har tidligere lavet chokolademandler med hvid chokolade (of course) og så lakrids....se her. 
I aften trængte jeg (igen) til en lille snack og så faldt valget på salte mandler.

Jeg bilder mig selv ind, at det er knap så syndigt, som hvis jeg gik amok nede i 7-elevens slikhylde.
Hvis du får lyst til at prøve dem, så kommer opskriften her:

200 g mandler med skal
2 dl vand
1 spsk groft salt, (Jeg brugte Maldon)

Bring vand og salt i kog på en pande. Tilsæt derefter mandlerne og lad vandet koge helt væk. Derefter hældes mandlerne ud på en bageplade og sættes i ovnen ved 150 grader i ca. 20-30 min så mandler bliver tørre.
Tag mandlerne ud og lad dem køle helt af, så de bliver sprøde og lækre.

Opskriften er set hos Tante Grøn

2 kommentarer:

  1. Elsker mandler og ja dem i 7eleven er gode. De fås også i Døgn Netto og køber dem ofte til at sidde og snacke i på jobbet :) SÅ det kunne godt være at jeg lige skulle prøve din opskrift af. Det er også meget billigere :)

    SvarSlet
  2. Det er en god lille snack og dem her smager jo lige så godt som dem man køber. Du kan alternativt også lægge dem i blød i soya i ca. 20 min, stedet for at bruge salt :)

    SvarSlet