onsdag den 25. juli 2012

Den store hårolie test: Anmeldelse af Berber olie

Jeg har været så heldig at få lov at teste hårolier for Hairpower (læs mere her) og jeg startede med Berber Olie fra Osmo.

Om Berber Olien: Osmo Berber Oil skulle være specielt udarbejdet til at komme tørt, trist og glansløst hår til livs. Den indeholder ligeledes Argan Oil som er rig på vitamin E, altså en kraftig anti-oxidant, som skulle give intens pleje til tørt og ødelagt hår. Yes, lige et produkt til mit hår :)

Udseende: Meget enkelt emballage, som henleder tankerne hen på en medicinflaske. Måske jeg er lidt miljøskadet fra arbejdet, men jeg synes ikke den er så fin at se på og udseendet harmonerer ikke særlig godt med indholdet.

Duft: Den dufter meget frugt-agtig eller måske mere som en pose slik? Stor kontrast til den neutrale og lidt kedelige emballage.
Jeg kan nu godt lide duften, men jeg er også forfalden til produkter, der dufter af meget af "tivoli". En af mine veninder synes der er lidt teenager over den....hmm.

Konsistens og dosering: Det er en fed olie, men den bliver hurtigt absorberet ind i håret og den er nem og styre i håndfladen.  Det tager lige et par gange, før man lærer, hvor meget man skal bruge til sit hår. Jeg synes der skulle en del i mit hår. Det kan selvfølgelig være, at min hår er ekstra slidt og har brug for meget olie, men jeg vil sige at Berber Olien altså IKKE er drøj i brug.

Virkning: På trods af kritik af udseende og dosering, så har mit hår haft rigtig godt af at bruge denne olie. Mit hår har været mere samlet, mindre tørre spidser og fimrehår.
Håret virker gennemfugtet og ved brug af hårolie, så har jeg barberet adskillige minutter af føntørringstiden.
Mit hår har ikke på noget tidspunkt været fedtet, ej heller tynget ved brug af olien. Det har været min største bekymring ved at anvende en fed hårolie.
Jeg synes også der er mere glas i håret og jeg fælder ikke så meget ved gennemredning af håret.
Det er væsentligt, at du anvender olien i håret FØR gennemredning. På denne måde er det nemmere og rede igennem og dermed mere skånsomt for håret.

Alt i alt: Et udmærket produkt med en skøn duft. Mit hår har bestemt haft godt af at bruge Berber Olien. Ingen tvivl om, at denne olie holder hvad den lover og jeg har indset at jeg nu ikke kan undvære hårolie.
Da den ikke er drøj i brug, håber jeg, at kunne finde en anden hårolie, som er et billigere alternativ. Prisen for Berber Olien er 200 kr for 100 ml.


Hvordan har jeg anvendt olien i testperioden? 
Jeg har ikke tidligere brugt hårolie i mit hår og jeg har vasket og føntørre det 4 gange denne uge. 
I den uge, hvor jeg testede olien brugte jeg ikke hårkur eller balsam. 
Jeg anvendte hårolien i i håndklædetørt hår, lige inden jeg skulle føntørre det og inden gennemredning.
Jeg anvendte nogle gange olien til at ligge de små fimre hår ned og give lidt glans.


4 kommentarer:

  1. Ska altså se at få prøvet hårolie af :)

    SvarSlet
  2. Jeg er også glad for at jeg har "opdaget" hårolie. Det er godt til mit halvtørre hår :)

    SvarSlet
  3. Elsker hårolie. Kunne være jeg skulle teste denne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig god. Der kommer en anmeldelse af Moroccanoil og Orofluido hårolie snarest. Så kan du se hvad du mest er til :)

      Slet