mandag den 25. juni 2012

Hjemmelavet pizzasauce

Herhjemme er vi stor fan af hjemmelavet pizza og eksperimenterer altid med forskelligt fyld og pizzadej. Dog bruger vi altid den sammen pizzasauce, som jeg plejer at lave en stor portion af og fryse ned, så der altid er noget på lager.
Jeg synes, den er rigtig god, fordi der er noget sødme fra æblet og det stærke fra chilien. Det bliver bare så lækkert. Den er lidt krydret, men jeg plejer ikke lave den alt for stærk...den skulle jo nødig stjæle fokus fra alt det andet lækre på pizzaen :)
Opskriften kommer her....

Pizzasauce (til 3-4 pizzaer)

6 modne tomater
1 rød peberfrugt
1 løg
Chili (pulver eller en frisk)
1 æble
Salt + peber


Løg og peberfrugt hakkes og svitses af i en gryden med en smule olie...

Tomaterne og æblet hakkes i små stykker og tilsættes.......


Der tilsættes 1/4 dl vand til samt chili efter smag.
Saucen skal stå og simre i min. 20 minutter med låg.


Herefter blendes det hele til en ensartet sauce (Jeg bruger stavblender). Lad det bagefter stå og småsimre lidt uden låg og smag til med salt og peber....


Så er den klar til at komme på en pizzabund :)


Pizzaen inden den kom i ovnen.....



Så er der pizza
Rigtig god mandag :)

2 kommentarer:

  1. Ej dog, kommet som kaldet ! Jeg søger altså virkelig noget inspiration til det homemade pizza - især en ny pizza sovs!
    Æble; den bedste ingrediens til alt! ;o)

    Dejen ser ret god ud.. Er det en opskrift du vil dele?

    SvarSlet
  2. Hej I.P
    Opskriften på dejen, har jeg fundet bag på pizzamels-posen.
    "Hemmeligheden" til at få den blød og smidig er min elskede røremaskine.
    Du får lige opskriften her:
    500 g pizzamel eller hvedemel
    25 g gær
    3 dl vand
    1 tsk salt
    2 tsk olivenolie

    Håber du kan bruge den! Jeg synes heller ikke der er noget bedre end hjemmelavet pizza :))

    SvarSlet