torsdag den 8. marts 2012

Monmouth coffee - "we dont do skim milk"

....var det jeg tidligere omtalte som måske verdens bedste kaffebar. Det så sådan ud, hvis man bedømmer på mængden af mennesker der stod i kø!

Monmouth coffee shop - The Borough (lige ved Borough Market)

Monmouth er en meget anderledes kaffebar end hvad jeg er vant til at se. Jeg har ikke været på noget der minder om her i Dk. Det var Søren fra Great Coffee, der gjorde mig opmærksom på Monmouth coffee shops og sagde at det var anbefalelsesværdigt. Der findes tre Monmounth coffee shops i London, men denne ved Borough Market skulle være noget specielt pga stemningen og placeringen.


MANGE baristaer på arbejde...

 Det er fabriksråt og meget enkelt.....



Der var kø helt ud på vejen og ned langs gaden. Baristaerne kom ud til vejen og tog imod bestillingerne og når man nærmede sig baren, så var kaffen klar.
Det tog ikke så lang tid som jeg frygtede...


 Stort, flot lokale....

Jeg var så "flabet" at komme til at spørge efter en lettere variant end sødmælk til min cappuccino, men baristaen kiggede på mig med forbavselse og sagde bare "we dont do skim milk". Jeg følte mig som en skændsel for alle kaffe-entusiaster :(
Kaffen smager jo også langt bedre med sødmælk, men det kan være en kalorierøver, når man(som jeg) drikker temmelig mange latte og cappuccinos...


Lækre kager til kaffen...

Nå men tilbage til kaffen....Hold op, det smagte helt fantastisk. Slet ikke bitter men bare god, kraftig espresso med sødmælk....arhhhh. Dejlig rund i smagen.


Cappuccino til ca. 23 kr....meget billigt.

Min kæreste fik almindelig kaffe som er lavet med pour-over brygmetoden og den var virkelig også god...


Her laves den sorte kaffe med pour-over metoden...

Da den værste kø var ovre, fik jeg lejlighed til at snakke med en barista som kunne henvise mig til, hvad hun mente var, de bedste kaffebarer i London. 
Her er listen over de kaffebarer, som hun mente, vi burde besøge i London...


Prufrock, Notes og St. Ali....

Desværre havde vi ikke tid til at besøge disse steder, men jeg gemmer anbefalingerne til jeg skal til London igen...


Haha, goofy udtryk men glad pige..

Jeg må sige, at Monmouth er den diametrale modsætning til før omtalte Starbucks som jeg ellers også er glad for. De har hver sig charme, fordele og ulemper, så det kommer an på hvad man er i humør til.  
Er du til simpel, god kaffe uden for meget hurlumhej(som på Starbucks), så skal du et smut forbi Monmouth, når du er i London :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar