mandag den 19. marts 2012

Når din bedste fornærmelse er: "Nårrhh, det kan du selv være!"


Jeg er lige blevet færdig med Majse Njors nye bog "Mit liv som mundlam". Hun har tidligere skrevet bl.a. "Michael Laudrups tænder"
Den handler om at være bedre til at sige fra og sige sin mening, når man føler sig trådt over tæerne.
Jeg grinede flere gange højlydt af hendes eksempler og det bedste er at ALLE oplever at blive overfuset og ens grænser bliver overtrådt. Hun interviewer flere kendte kvinder, bl.a Hella Joof som fortæller om de oplevelser, de har haft med, at skulle sætte grænser.
Min kæreste griner tit af mig, når jeg prøver at komme med et hurtigt comeback i en diskussion eller forsøger at sige noget sjovt tilbage...det kan jeg bare ikke! Jo, det kan jeg.....ca. 6 timer efter når jeg ligger i sengen og tænker "AHA! Det her skulle jeg have sagt."
Ej, bogen er god og hurtigt læst.  
Jeg tror mange piger /kvinder kan nikke genkende til de situationer som Majse beskriver og man får gode konkrete råd til hvordan man kan komme tilbage på overfusninger af taxachauførren, veninden, chefen, svigermor, tømreren og endnu flere. 
Læs den hvis du trænger til at blive klogere og godt underholdt samtidig :)

2 kommentarer:

  1. Hihi.. Lyder som en god bog - kan generelt godt li' det Majse Njor skriver, så måske jeg skulle låne den på biblioteket? :)

    SvarSlet
  2. Ja, hun er virkelig god og sjov. Jeg lånte den også på bib, så du kan helt sikkert finde den der :)

    SvarSlet