mandag den 7. november 2011

" Facebook" for bog-folket...

                                                     (Billedet taget fra Overspring.dk)

Jeg vil gerne reklamere for en hjemmeside, som jeg selv bruger hyppigt, når jeg skal finde inspiration til læsning. Det er Gyldendals forlag der står bag den og den hedder Dinbogminbog.dk.

Her kan du oprette dig som bruger, lave din egen virtuelle bogreol, finde bogvenner og lave forskellige lister eks. top 5 ynglings krimier. I din virtuelle bogreol har du en hylde for de bøger du VIL læse, de bøger du HAR læst og så dem/den du er I GANG med at læse.
Du kan finde andre bog-venner og følge dem og der igennem få ny inspiration til næste bog. Hjemmesiden foreslår selv nogle profiler som ligner din, så det er meget nemt at finde nye bogvenner. Du kan ligeledes rate bøgerne med stjerner og skrive en kommentar, hvis du har lyst.
Jeg bruger meget hjemmesiden til at huske på en bog jeg gerne vil læse, da jeg er en klovn til at huske titler.
Sidst men ikke mindst, så kan man dele det man læser på sin Facebook og/eller Twitter-profil...smart smart :-) Så jeg kan helt sikkert anbefale denne side hvis du, ligesom jeg, er lidt af en bogorm....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar