onsdag den 9. november 2011

Anmeldelse af bogen "Se på mig"....


Jeg har lige for tiden fået nok af krimier og trænger til en lille pause fra den dystre verden. Jeg fik anbefalet bogen "Se på mig" af Kirsten Hammann (Gyldendals Forlag) og det er jeg rigtig glad for.
Det er virkelig en sjov (arhh tragikomisk) og god bog om kærlighed, om selvbedrag, hemmeligheder og ja håb.

Et kort resume....
Julie bliver pludselig forladt af sin forlovede, Casper, som tager til Indien fordi han "har brug for at tænke over tingene". Julie står tilbage alene og ulykkelig. Hun har brug for at få en lejer ind for at have råd til huslejen, mens hun venter på at Casper kommer tilbage til hende.
Parallelt følger vi den jævnaldrende forfatter Sune som siger sit faste job op, lejer sig ind hos Julie og vil satse 100 % på at skrive sin gennembruds roman. Han kan dog bare ikke tage sig sammen og dagene går med diverse overspringshandlinger og sex-fantasier under påskud af at det er "research" til sin bog.
Bog går skiftevis fra Julies tanker til Sunes. De sloges hver især med frustrationer og uforløste drømme.
Sune kan ikke få skrevet et ord og mangler inspiration til sin bog, hvorimod Sunes gode ven Lars, HAR haft sit store gennembrud som forfatter og vælter sig i succes.
Julie er dybt ulykkelig. Man følger hendes frustrationer omkring at hun er 35 år, har ingen børn og måske ingen forlovede mere. Hun ønsker bare at Casper kommer tilbage, så de kan få børn og købe et hus og bliver lykkelige.

Jeg læste bogen på 3 dage og jeg synes den er meget fængende. Bogen er også meget humoristisk selvom temaet er trist. Det er så overdrevet at det er sjovt. Der er sådan en underspillet humor i bogen. Og så vil man rigtig gerne vide hvordan den ender da både Julie og Sune langsomt bevæger sig ud på et skråplan med hemmeligheder og bedrag.......og så må jeg hellere lade være med at afsløre mere.
Læs den hvis du er til kærlighed, erotik, humor og jaaa hvis du vil have en rigtig god læseoplevelse. Jeg kan varmt anbefale den...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar