torsdag den 1. november 2012

Opskrift: Rocky Road




Fa et meget sundt brød til en meget syndig snack.
Som du måske har opdaget er jeg fan af chokolade. De her chokolade bomber smager så godt, at jeg ikke tør lave dem igen af frygt for, at jeg spiser dem alle sammen selv. (Findes der en AC.....anonymous chocoholics?? I så fald burde jeg overveje medlemskab )
De kan varmt anbefales og er nemme og bikse sammen, hvis der pludselig skulle komme uventet besøg.

Opskriften kommer her:

2 poser Dumle karameller
600 g god mørk chokolade
En håndfuld (eller to) skumfiduser. (Jeg har købt de farvede mini skumfiduser i "Tiger")
3 dl saltede peanuts 

Chokoladen smeltes over vandbad eller i en gryde ved svag varme. Afkøles lidt.
Peanuts, skumfiduser og Dumle vendes i den let afkølede chokolade. Hele massen hældes i en fad som er beklædt med bagepapir og stilles på køl i min. en time.
Når massen er størknet skæres den ud i aflange stykker og så er der godter. Velbekomme!

Om Rocky Road: Det søde og salte er en fantastisk kombination. Selvom jeg påstår, at jeg kan spise dem alle sammen, så er det nogle "tunge" stykker, så 2 max stykker pr mand burde være nok.  De kan være lidt svære at skære ud i små stykker, så skær dem hellere ud i aflange stykker, så de ikke knækker og smuldrer i hænderne.

Følg min blog via Bloglovin her

Følg min blog via Facebook her 

6 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare godt og syndigt ud til en kold novemberdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige præcis. Jeg kan også mærke at mig bage lyst vokser i takt med at vejret bliver dårligere :)

      Slet
  2. Sikke en fin blog du har dig der :)

    Måske vil du kigge forbi min blog?

    www.vivalavanilla.blogspot.dk

    //Frederikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Frederikke!
      Tak for din kommentar...jeg kigger forbi vivalavanilla :)

      Slet
  3. Mmh, det ser super lækkert ud. Det skal helt sikkert prøves :-)

    www.katrineguldbaek.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) De er også rigtig lækre :)

      Slet