torsdag den 5. juli 2012

Chokoladebars med lakrids


I går lavede jeg disse treats til mine kollegaer, da jeg synes vi skulle have lidt godt at hygge os med i nattevagten. Opskriften er fundet hos den kreative CookieCrumble (elsker hendes blog!).
Synes også jeg vil dele den med jer, da de smager SKØNT og de var yderst populære :)


Chokoladebars med lakrids ca. 18 stk 

300 g mælkechokolade
100 g mørk chokolade
1 pose Haribo Rotella (ca. 175 g)
15 Mariekiks, groft knust.

Chokoladen smeltes over vandbad. Imens knuses kiksene groft i en pose. Lakridserne klippes i små stykker og så vendes kiks samt lakridserne i den smeltede chokolade. Det hele hældes over i et fad beklædt med bagepapir. (Jeg brugte et fad der var 24 x 18 cm) Det stilles på køl i ca. en times tid til hele massen er størknet og godt kold.
Vend den store bar ud af fadet og bagepapiret og skær derefter ud i ca. 18 mindre mundrette stykker.


Nyd disse lækre chokolade barer med en god kop kaffe, men pas på, for det ene stykke bliver hurtigt til to som bliver hurtigt til......ups, nu er der ikke flere:)



2 kommentarer:

  1. Årh hvor ser de altså lækre ud, og så nemme og overkommelige, det kunne være man skulle begive sig i køkkenet og lave noget syndigt ;)

    Og jeg tænker at de er en fortrinelig værtindegave - total win!

    - Maj :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også stor fan af lækkerier som man hurtigt kan bikse sammen. Jeg gav også en portion til veninde:) Hun blev meget glad:))

      Slet