tirsdag den 27. december 2011

Jeg skulle egentlig bytte julegaver men.....

Jeg opgav julegave-bytteriet (ALT for mange mennesker i byen) og satte mig i stedet ind på en kaffebar. Med en dejlig cafe latte i hånden, kom jeg til at tænke på året der snart er omme og på hvor meget jeg ser frem til 2012.

Ahhh Baresso....
December måned er for mig den bedste tid på året. Den byder på hyggeligt samvær med familie og venner. Der er god tid til at stresse af og tænke over de ting der virkelig betyder noget.
Jeg har også min helt egen tradition, hvor jeg hvert år laver et personligt "Wishing board".
Jeg skriver alle de ting ned jeg gerne vil nå, se, opleve og blive bedre til. Det er både personligt men også fagligt. Løbende kan jeg følge med i hvordan det går.
I år 2011 nåede jeg faktisk alle mine mål og det giver en dejlig tilfredsstillelse. To af mine mål var bl.a. at starte en blog(check!) og løbe en halv-marathon(se billedet nedenfor!).
Her er jeg lige kommet i mål efter 21 km...hårdt presset, but I did it!!
Sidste år i januar måned købte jeg bogen The Happiness Project. Den har været en KÆMPE succes i USA og har ligeledes vundet indpas i Danmark, hvor den har titlen Projekt Lykke.
Kort fortalt, så er det en humoristisk og underholdende fortælling om forfatterens eget liv og om hvordan hun gennem et år lavede hendes helt eget "lykke projekt".
I bogen følger man Gretchen gennem et år, hvor hun måned for måned, tager fat på forskellige aspekter af hendes liv. Hver måned har sit eget mål. Fx. så er målet i januar, at hun skal styrke sit energi niveau, i februar skal hun huske kærligheden, i marts skal hun sigte højere i arbejdslivet og sådan forsætter det.

Sådan ser bogen ud. Forfatteren hedder Gretchen Rubin
Gretchens liv minder på ingen måder om mit, men jeg blev alligevel inspireret af denne bog til at se, hvordan man med enkle midler og små forandringer kan forstærke glæden, der hvor man nu er.  Den fortæller også om hvorfor det kan være væsentligt at have systematik i sine mål og hvorfor det er godt at være konkret med sine mål.
Tror jeg læser den igen i år og bliver inspireret til at få endnu mere glæde ind i år 2012:-)

Hvordan ser ud hos jer læsere? Hvad synes I om nytårsforsætter?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar